пʼятниця, 21 лютого 2014 р.

Міні – тренінг «Психологічний комфорт педагога – керівника».

Міні – тренінг  «Психологічний комфорт педагога – керівника».
Мета:   використання наукових і практичних методів, форм, засобів і способів розвитку мотивації професійного самовдосконалення, створення психологічного комфорту для професійного росту педагога, визначення і розвиток якостей, що сприяють активному придбанню і впровадженню в практику науково – методичних знань, умінь і навичок, розвиток методичної рефлексії.
Завдання тренінгу:
1.     Розвиток адекватного розуміння себе й інших, досягнутих результатів педагогічної діяльності.
2.     Формування професійно – значущих якостей і вмінь.
3.     Підвищення здатності до самоконтролю, самоорганізації.
4.     Розвивати вміння успішно реалізувати себе в колективі та діяльності.
5.     Знаття психологічних бар’єрів.
Час: 1 год.
1.     Вступне слово психолога. Презентація теми і мети заняття.
Притча «Все залежить від тебе».

Жив мудрець, який знав усе. Одна людина захотіла довести, що мудрець знає не все. Затиснувши в долонях метелика, він запитав:
"Скажи, мудрець, який метелик у мене в руках: мертвий чи живий?"
А сам думає: "Скаже живий - я його умертвлю, скаже мертвий - випущу". Мудрець, подумавши, відповів:
"Все в твоїх руках.

   У наших руках можливість створити в школі таку атмосферу, в якій всі будуть почувати себе "як удома", атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і прийняття.

2.     Вправа « Знайомство».
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, налаштувати учасників на спільну роботу.

Учасники по черзі називають свої імена та притаманні їм риси за першими літерами власного імені – одна з яких допомагає, інша заважає у житті.

3.     Вправа « Вироблення правил роботи».
Мета: прийняття правил роботи у групі.

Пропоную розпочати роботу з правил роботи групи, що допоможе комфортно почуватися кожному на занятті:
-         Дотримуватися регламенту
-         Слухати і чути
-         Бути активним
-         Позитивність
-         Говорити по черзі, не перебивати
-         Ділитися власним досвідом, а не оцінювати

4.     Вправа «Очікування».
Мета: визначення очікувань учасників щодо заняття.
Матеріали: стікери, фломастери.
Пропоную подумати, чого вони очікують від заняття. Сформульовані очікування записати на стікерах у вигляді листочків дерева і прикріпити на плакаті « дерево очікувань», по черзі озвучити свої думки.
Я сподіваюся, що ваші очікування справдяться.

5.     Вправа « Асоціації».
Мета: визначити поняття «комфорт».

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово «Комфорт».
     
6.     Інформаційне повідомлення «Психологічний комфорт педагога – керівника». Розкриття теми.  Презентація.             

7.     Вправа «Практичний досвід».
Мета: показати, як впливає спілкування на людину.
Матеріали: склянка води, сіль, перець, земля.

8.     Teст « Психологічне коло образів».
 Мета: визначити риси своєї особистості.

Тест пропонує визначити риси своєї особистості відповідно до образу тварин.
Деякі племена Північної Америки і досі вірять, що людина народжується з рисами, притаманними тваринам. Оберіть із запропонованих картинок образ тієї тварини, який вам найбільше імпонує ( Буйвол,  Олень, Орел, Ведмідь).

Інтерпретація результатів.

Тест «Психологічне коло образів»

9.     Мозковий штурм «Стиль спілкування».
Мета: створення портретів керівника з різними стилями спілкування.
Матеріали: ватмани, стікери.
Відомий французький письменник Антуан де Сент – Ендюпері  назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей – досить тонкий і складний процес. Спілкуючись із людьми, ви, напевне зауважили, як по – різному вони поводяться, коли від них щось вимагають, їх про щось просять, кричать на них.
Три групи: ( психологічний портрет вчителя – керівника)
-         Авторитарний стиль спілкування
-         Демократичний стиль спілкування
-         Ліберальний стиль спілкування.
На завдання дається 7 хв., після чого кожна команда презентує психологічний комфорт вчителя-керівника з авторитарним стилем спілкування, демократичним стилем і ліберальним стилем спілкування.
Обговорення.
10.                       Вправа  «Фактори створення комфортних умов в школі».
Мета: окреслити роль учасників навчально-виховного процесу у створенні комфортних умов навчання.
 Матеріали: ватмани, стікери.

Група ділиться на дві команди:  учнів і вчителів складають перелік можливо – обов’язкових дій кожної групи учасників спрямованих на поліпшення комфортних умов. Після цього кожна команда презентує свою роботу. Шукають оптимальні фактори створення комфортних умов для вчителів і учнів.
Обговорення.

11.                       Підбиття підсумків. Рекомендації .
Мета: зворотній зв'язок.

-         Чи справдилися ваші очікування?
-         Що можливо, довелося переосмислити, побачити по – новому?
Рекомендації:
1. Принцип особистісно-орієнтованого стилю спілкування з педагогами.
2. Принцип співробітництва: формування нових знань, нового досвіду в ході  сумісної роботи всіх.
3. Принцип диференційного підходу: враховування індивідуальних особливостей педагогів.
4. Принцип безпеки: створення атмосфери доброзичливості, гарантія конфіденційності даних.
5. Принцип емоційного комфорту: створення при взаємодії з педагогами атмосфери, що допомагає їм розкривати свої ресурси і можливості та адекватно сприймати зворотній зв’язок.
6. Принцип варіативності, гнучкості: готовність враховувати при взаємодії з педагогами нестабільність їх емоційного стану та непередбачуваність самої ситуації спілкування.

12.                       Вправа «Побажання».

Мета: підвищити групову згуртованість,  підняти настрій, зняти  психологічні бар’єри. 

Немає коментарів:

Дописати коментар