Міні – тренінг «Психологічний комфорт педагога – керівника».
Мета: використання наукових і практичних методів,
форм, засобів і способів розвитку мотивації професійного самовдосконалення,
створення психологічного комфорту для професійного росту педагога, визначення і
розвиток якостей, що сприяють активному придбанню і впровадженню в практику
науково – методичних знань, умінь і навичок, розвиток методичної рефлексії.
Завдання
тренінгу:
1. Розвиток
адекватного розуміння себе й інших, досягнутих результатів педагогічної
діяльності.
2. Формування
професійно – значущих якостей і вмінь.
3. Підвищення
здатності до самоконтролю, самоорганізації.
4. Розвивати
вміння успішно реалізувати себе в колективі та діяльності.
Час: 1 год.
1.
Вступне
слово психолога. Презентація теми і мети заняття.
Притча «Все залежить
від тебе».
Жив мудрець, який знав усе. Одна людина
захотіла довести, що мудрець знає не все. Затиснувши в долонях метелика, він
запитав:
"Скажи, мудрець, який метелик у мене в руках: мертвий чи
живий?"
А сам думає: "Скаже живий - я його умертвлю, скаже мертвий -
випущу". Мудрець, подумавши, відповів:
"Все в твоїх руках.
У наших руках можливість створити в школі таку атмосферу, в якій всі будуть
почувати себе "як удома", атмосферу психологічного комфорту,
атмосферу любові і прийняття.
2.
Вправа
« Знайомство».
Мета:
підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій,
налаштувати учасників на спільну роботу.
Учасники
по черзі називають свої імена та притаманні їм риси за першими літерами
власного імені – одна з яких допомагає, інша заважає у житті.
3.
Вправа
« Вироблення правил роботи».
Мета: прийняття
правил роботи у групі.
Пропоную
розпочати роботу з правил роботи групи, що допоможе комфортно почуватися
кожному на занятті:
-
Дотримуватися
регламенту
-
Слухати і чути
-
Бути активним
-
Позитивність
-
Говорити по черзі, не
перебивати
-
Ділитися власним
досвідом, а не оцінювати
4.
Вправа
«Очікування».
Мета:
визначення очікувань учасників щодо заняття.
Матеріали: стікери,
фломастери.
Пропоную
подумати, чого вони очікують від заняття. Сформульовані очікування записати на
стікерах у вигляді листочків дерева і прикріпити на плакаті « дерево
очікувань», по черзі озвучити свої думки.
Я
сподіваюся, що ваші очікування справдяться.
5.
Вправа
« Асоціації».
Мета:
визначити поняття «комфорт».
Які
асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово «Комфорт».
6.
Інформаційне
повідомлення «Психологічний комфорт педагога – керівника». Розкриття теми. Презентація.
7.
Вправа
«Практичний досвід».
Мета:
показати, як впливає спілкування на людину.
Матеріали:
склянка води, сіль, перець, земля.
8.
Teст
« Психологічне коло образів».
Мета:
визначити риси своєї особистості.
Тест
пропонує визначити риси своєї особистості відповідно до образу тварин.
Деякі
племена Північної Америки і досі вірять, що людина народжується з рисами,
притаманними тваринам. Оберіть із запропонованих картинок образ тієї тварини,
який вам найбільше імпонує ( Буйвол,
Олень, Орел, Ведмідь).
Інтерпретація результатів.
Тест «Психологічне коло образів»
9.
Мозковий
штурм «Стиль спілкування».
Мета:
створення портретів керівника з різними стилями спілкування.
Матеріали:
ватмани, стікери.
Відомий
французький письменник Антуан де Сент – Ендюпері назвав людське спілкування найбільшою
розкішшю на світі. Спілкування людей – досить тонкий і складний процес.
Спілкуючись із людьми, ви, напевне зауважили, як по – різному вони поводяться,
коли від них щось вимагають, їх про щось просять, кричать на них.
Три
групи: ( психологічний портрет вчителя – керівника)
-
Авторитарний стиль
спілкування
-
Демократичний стиль
спілкування
-
Ліберальний стиль
спілкування.
На завдання
дається 7 хв., після чого кожна команда презентує психологічний комфорт
вчителя-керівника з авторитарним стилем спілкування, демократичним стилем і
ліберальним стилем спілкування.
Обговорення.
10.
Вправа «Фактори створення комфортних умов в школі».
Мета:
окреслити роль учасників навчально-виховного процесу у створенні комфортних
умов навчання.
Матеріали:
ватмани, стікери.
Група
ділиться на дві команди: учнів і
вчителів складають перелік можливо – обов’язкових дій кожної групи учасників
спрямованих на поліпшення комфортних умов. Після цього кожна команда презентує
свою роботу. Шукають оптимальні фактори створення комфортних умов для вчителів
і учнів.
Обговорення.
11.
Підбиття
підсумків. Рекомендації .
Мета:
зворотній зв'язок.
-
Чи справдилися ваші
очікування?
-
Що можливо, довелося
переосмислити, побачити по – новому?
Рекомендації:
1. Принцип
особистісно-орієнтованого стилю спілкування з педагогами.
2. Принцип співробітництва:
формування нових знань, нового досвіду в ході
сумісної роботи всіх.
3. Принцип диференційного підходу:
враховування індивідуальних особливостей педагогів.
4. Принцип безпеки: створення
атмосфери доброзичливості, гарантія конфіденційності даних.
5. Принцип емоційного комфорту:
створення при взаємодії з педагогами атмосфери, що допомагає їм розкривати свої
ресурси і можливості та адекватно сприймати зворотній зв’язок.
6. Принцип варіативності,
гнучкості: готовність враховувати при взаємодії з педагогами нестабільність їх
емоційного стану та непередбачуваність самої ситуації спілкування.
12.
Вправа
«Побажання».
Мета:
підвищити групову згуртованість, підняти
настрій, зняти психологічні бар’єри.
Немає коментарів:
Дописати коментар