Життя людини – найвища
цінність.
Мета: формувати усвідомлене розуміння
поняття « життя», його унікальності, цінності,
значущості для кожної особистості, виховувати бережливе ставлення до власного
життя і життя інших людей, почуття власної гідності, збагатити досвід моральної
поведінки, емоційної чуйності.
Обладнання: картки, папір, маркери, підручник «Основи
здоров’я» 4 клас, плакати, релаксаційна музика,
слайди, аплікації.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Методи і
прийоми: прийом « Очікування», методика «
Рефлексія», «Криголам», « Мозковий
штурм».
« Якщо хочеш,
щоб життя тобі усміхнулось –
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
-
Діти,
давайте спробуємо прочитати тему сьогоднішнього уроку:
Життя
людини – найвища цінність.
Слайд № 1 ( перша частина фрази прикрита )
2.1.
Робота
в парах.
-
Порадьтеся
між собою, що на вашу думку для людини є найвищою цінністю.
2.2.
Презентація
роботи в парах.
Найвищою цінністю для людини є:
-
глибокі
знання
-
міцне
здоров’я
-
щаслива родина
-
вірна дружба
Заслухавши
відповіді учнів, учитель узагальнює їх і відкриває закриту фразу.
-
Отже, сьогодні на
нашому уроці ми поговорили про найцінніший скарб людини – її життя.
Життя людини
неповторне і звичайне, радісне і сумне. Життя кожного – це дорога, якою тільки
йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить … Від кого?
3.
Повідомлення теми уроку.
-
Тема нашого уроку
« Життя людини – найвища цінність».
Девізом
уроку буде вислів:
« Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулось –
спочатку сам усміхнись життю».
Слайд №2
3.1 Вправа: «Очікування».
Від
сьогоднішнього уроку я очікую…
4. Робота над
темою уроку.
4.1.
«Мозковий
штурм».
-
Діти,
спробуємо підібрати , ознаки до слова «життя».
( Щасливе, активне, веселе, бурхливе, красиве, рівноправне, повноцінне,
творче, солодке, безрадісне, нудне, цікаве, трудове, важке, складне).
4.2.
Вправа
« Квітка життя»
-
Ті
ознаки, до слова «життя», які ви назвали вам потрібно написати на пелюстках
квітки і вибрати той колір, який вам найбільше сподобався.
Червоний – піднесений настрій і ті люди, які
прагнуть досягати успіху.
Синій – сум, це чутливі люди, песимістично
налаштовані.
Зелений - спокій, колір подобається людям наполегливим,
які прагнуть до самоствердження.
Жовтий – приємність,
ті в кого гарний настрій, ті хто прагне до емоційно насиченого спілкування.
Оранжевий – радість.
Білий
–
абсолютна свобода.
Слайд №3
Заслухавши відповіді учнів, учитель узагальнює їх і читає вислови
Матері Терези стосовно життя:
-
Життя
– це шанс. Скористайся ним.
-
Життя
– це краса. Милуйся ним.
-
Життя
– це мрія. Здійсни її.
-
Життя
– це цінність. Цінуй його.
-
Життя
– це скарб. Бережи його.
-
Життя
– це любов. Насолоджуйся ним.
-
Життя
– це таємниця. Пізнай її.
-
Життя
– це безодня невідомого. Не бійся вступити в неї.
-
Життя
– таке чудове. Не марнуй його.
-
Життя
– це твоє життя. Борони його.
Слайд №4
4.3.
«
Криголам»
-
Якими
рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї можна було сказати, що вона
недарма прожила своє життя?
Життєрадісність
ввічлИвість
чеснісТь
поряднісТь
людЯність
Слайд №5
Упродовж
усього існування людства життя і здоров’я
цінувалось над усе. Наші пращури добре розуміли значення життя і здоров’я для людини. А в народних прислів’ях збереглося безліч різних порад.
4.4.
Гра
«Склади прислів’я»
Робота парами.
1
ряд
Життя прожити – не поле перейти.
У житті,як на довгій ниві.
Життя дане для добрих справ.
2
ряд
Здоров’я в аптеці не
купиш.
Найбільше багатство – здоров’я.
Бережи одяг, поки новий, а здоров’я
поки молодий.
Здоров’я маємо – не
дбаємо, а втративши – плачемо.
Слайд №6
Фізкультхвилинка:
Добре те,що сонце світить!
Добре те,що віє вітер!
Добре те,що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре те, що в нашій річці
Синя – не брудна водиця!
І мене матуся рідна
Після школи зустріча !
Добре гратися надворі!
Добре вчитися у школі!
Добре плавати в ставку!
Добре, те що я живу!
4.5.
Здоров’я – компонент нашого щасливого життя.
-
Діти,
подумайте, без чого неможливе повноцінне життя?
Робота з підручником « Основи здоров ‘я» 4 клас (с. 38)
Самостійно прочитати статтю. Відповісти на запитання.
-
Як
поводиться дитина, коли вона здорова?
-
Які
народні прислів’я говорять про здоров’я як найбільше багатство людини?
-
Як
ви їх розумієте?
Висновок .
-
Отже,
здоров’я – одне з основних
джерел радості, щасливого і повноцінного життя.
4.6.
Індивідуальна робота з створення колажу «Щасливі моменти
життя»
Релаксаційна музика.
4.7.
Презентація роботи.
5.
Підсумок уроку. Рефлексія.
5.1.
Гра «Сонячні промінчики життя»
-
Що
треба людині, щоб життя стало найвищою цінністю?
-
Запишіть
відповіді.
Висновок. Природа подарувала нам найцінніший скарб – життя. А життя – це
ми. І ми повинні берегти його, цінити, любити.
5.2.
Очікування
-
Чи
здійснилися ваші очікування від уроку?
6.
Домашнє завдання.
7.
Оцінка діяльності учнів на уроці.

Немає коментарів:
Дописати коментар